Köp- och leveransvillkor
Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.
* Betalningsalternativ
-Swish
Du betalar i förskott med Swish. När betalningen är mottagen kan vi behandla din order. Skicka summan för din order till vårt Swish-nummer 1231158310 och ange som meddelande ditt Order id. Har din swishbetalning inte inkommit 48 timmar efter lagd order makuleras ordern automatiskt.
-Payson
Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.
-Paysonfaktura
Svea Ekonomi Kundtjänst vid Faktura frågor tele: 08 514 931 13 eller via mejl: kundtjanst.sveawebpay@sveaekonomi.se
-Paypal
Med PayPal kan du betala med PayPal konto via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om PayPal finns på www.paypal.se.
* Leveranstid
Ordrar hanteras av oss inom 1-3 arbetsdagar innan de överlämnas till Postnord för leverans. Normal leveranstid därefter är 1-3 arbetsdagar.
Leveranstiden för internationella försändelser ligger på ca 3-14 dagar.
* Leveranssätt
Vi använder oss av Post Nord brev- och pakettjänster.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar, orsakade av fraktbolaget.
Varubrev 1:a-klass
Till din postlåda eller dörr
Leveranstid: 1 vardag*.
Paketet delas ut i din postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
* Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.
Varubrev Ekonomi
Till din postlåda eller dörr klimatkompenserat
Leveranstid: 3–4 vardagar.
Paketet delas ut i postlåda.
Om paketet inte får plats i postlådan levereras det vid din dörr eller i en påse utanpå din postlåda. Du aviseras när leverans vid dörr eller i påse på lådan är utförd.
Leveransen är klimatkompenserad.
MyPack Home
Hemleverans
Leveranstid: 1 dag, 6 dagar i veckan*.
Paketet levereras till ditt hem dag eller kväll.
Du aviseras i PostNord App och via sms/email med ett förslag på leveransdatum och tid. Det finns alltid möjlighet att anpassa din leverans. Du kan tex välja annat datum/tid, personlig leverans vid dörren eller att hämta ditt paket på ett av PostNords serviceställen.
Vid hemleverans kan du följa ditt paket i realtid med hjälp av karta, ETA och antal stopp före dig.
*Till vissa områden tar leveransen 2 dagar. Lördagsleveranser är ej tillgängligt till alla områden.
MyPack Collect
Hämta hos ombud eller i paketbox
Leveranstid: 1 vardag* **.
Paketet levereras till ditt val av ombud eller paketbox.
Ombud: Gör du inget val skickas paketet till det ombud som ligger nära din adress. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.
Paketbox: (Gäller endast vid order över stigandes 1 000 kr) Önskar du leverans till Paketbox meddelar du oss i butiken genom att skriva in Paketbox i meddelandefältet när du lägger din order. Du öppnar ditt fack med säker identifiering, via PostNord App och Mobilt BankID. Du aviseras via PostNord App och via sms/email.
*Lördagsleverans till 2 miljoner hushåll i Sverige. PostNord levererar må–fr i hela landet.
**Till vissa områden tar leveransen 2 dagar.
Collect in Store
Hämta i butik
Leveranstid: 1–2 arbetsdagar.
Leveransen skickas till vald butik, du aviseras via sms, mejl eller i appen PostNord, när du kan hämta den.
* Frakt
Vi tillämpar enhetspris för frakt och hantering 39 SEK, tillkommer varje enskild order. Fraktfritt vid varuvärde överstigande 500kr. Gäller leveranser inom Sverige.
Du som kund är ansvarig för att ange korrekta adressuppgifter i samband med din beställning. Skulle försändelsen behöva skickas om på nytt på grund av felaktiga adressuppgifter, förbehåller vi oss rätten att debitera den extra fraktkostnaden.
* Expressleverans? Har du bråttom med din order läs mer här
* Ångerrätt / Retur / Reklamation / Bytesrätt /Komplettering
-ÅNGERRÄTT: Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda obrukade och felfria varor i obruten förpackning och ursprungligt antal utan att ange någon anledning, dock senast fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Innan dess måste ett meddelande om retur lämnas snarast möjligt via mail till info@smyckestillbehor.se, endast då kan returen godkännas. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se
-REKLAMATION: Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans, ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela oss om detta senast tre dagar efter att du har mottagit dina varor.
-RETUR: För att returnera en felfri vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den (originalförpackning). Observera att du måste bifoga order id vid retur. Retur gäller ej vid specialbeställda varor eller kapade metervaror. Returfrakten betalas av dig som returnerar. Vid retur återbetalas inte frakt.
-BYTE: Byte hanteras som ångerköp, du får en rabattkod/återbetalning/kreditering för summan av returnerade varor och du kan därmed återigen beställa önskade varor i butiken.
Skicka returen tillsammans med angivet order id, orderbekräftelse eller en kopia av den! Ange gärna returorsak.
Returadress hittar du längre ned på sidan.
KOMPLETTERING AV LAGD ORDER: Alla kan glömma, det är mänskligt, så kommer du på i efterhand att du glömt någon artikel i din redan lagda order? Lungn kontakta oss så ordnar vi det=)
Observera
-Avgift för returfrakt står köparen för.
-Retur utan angivet order id behandlas ej.
-Specialbeställda eller reserverade varor omfattas ej av ångerrätten.
-Om summan för returnerade varor skall återbetalas till en bank utanför Sverige, tar vi ut en hanteringsavgift på 50 SEK.
Upptäcker du skada på paket skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.
* Outlösta paket
Skulle du ej lösa ut ditt paket, debiterar vi dig för hanterings- och fraktkostnader med 150kr. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.
* Övrigt
Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel angående priser och produktinformation på samtliga produkter i vårt sortiment. Uppskattat antal varor i förpackningar som säljs per vikt kan variera och bör endast ses som referens. Alla varor som går att lägga i varukorgen finns i lager, vi reserverar oss dock för tekniska eller mänskliga fel gällande lagersaldo.
* Priser
Moms ingår i priserna med f.n. 25 % när du handlar inom Sverige och övriga länder inom EU. Företag utanför Sverige, men inom EU, som vill få momsen exkluderad, kontaktar oss i förväg med ett gilltigt VAT-nummer. Observara att minimiorder då är 2000 kr. Moms ingår ej i priserna om du handlar från ett land utanför EU. Observera att tull och moms kan tillkomma vid import till ditt land. Du som köpare är ansvarig för att betala dessa kostnader. För mer information ska du kontakta tullverket i ditt land. Vår prissättning styrs av metallpriser och valutakurser och kan därför variera något vid olika ordertillfällen.
* Varubilder
Observera att färgerna du ser på våra varubilder är anpassade så att de så nära som möjligt återger varans verkliga färger men det är alltid svårt att exakt återge färg på ett foto. Färgens nyans kan också skilja sig mellan olika webbläsare och datorer. Bilderna bör dock endast ses som referens. Vissa varor kan se större eller mindre ut på bild än vad de är i verkligheten, vi ber dig därför alltid noga läsa måttangivelserna i produktbeskrivningen.
Alla bilder på denna webplats tillhör Smyckestillbehor.se och får ej kopieras eller spridas vidare utan vår kännedom och tillåtelse.
* Rabatter - Avtalskund
Planerar du större köp eller är storförbrukare? Då kan du ansöka om att bli avtalskund hos oss.
Att vara avtalskund innebär att du handlar med 5% rabatt. Minsta ordervärde för dig som avtalskund är 500kr per köptillfälle. Du får en egen inloggning till butiken och ser alla priser inkl. rabatt. Planerar du ett ännu större köp än 500 kr kan du få upp emot 10% rabatt. Kontakta oss i så fall så hjälper vi dig.
Ansökningsformulär - avtalskund
* Dina personuppgifter
Som kund hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja beställningar och ge service genom information om nyheter, erbjudanden och rabatter via nyhetsbrev och uppföljningsmejl. Vi värnar om din integritet och den personuppgiftsbehandling som sker är i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du här.
* Frågor
Har du frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till oss!
Smyckestillbehör i Pajala AB
Organisationsnummer: 556960-4985
Företaget innehar F-skattesedel
Returadress:
Smyckestillbehör AB
Tannavägen 41
98431 Pajala
Telefontider:
Måndag till fredag, 9:00 - 14:00.
Tele: 070-6700787