Köp- och leveransvillkor 

Om du är under 18 år måste du ha målsmans tillstånd för att handla hos oss.

* Betalningsalternativ 

-Swish

Du betalar i förskott med Swish. När betalningen är mottagen kan vi behandla din order. Skicka summan för din order till vårt Swish-nummer 1231158310 och ange som meddelande ditt Order id. Har din swishbetalning inte inkommit 3 dagar efter lagd order makuleras ordern automatiskt.

                        
-Payson 

Med Payson kan du betala med kontokort eller Internetbank via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om Payson finns på www.payson.se.

 

-Paysonfaktura

Vi erbjuder betalsättet ”Paysonfaktura” i samarbete med Payson AB. Betalningsvillkor är 14 dagar och vid fakturaköp tillkommer en expeditionsavgift på 19kr. För att kunna beställa mot faktura måste Du ha fyllt 18 år och vara folkbokförd i Sverige samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Fakturan kommer att sändas separat med e-post till den e-postadress du anger vid köptillfället. Vid försenad betalning skickar vi en betalningspåminnelse varvid lagstadgad påminnelseavgift om för närvarande 60 kr tillkommer. Vi debiterar även dröjsmålsränta med 2 % per månad från fakturans förfallodag. Vid utebliven betalning lämnas ärendet till inkasso varvid lagstadgad inkassoavgift om för närvarande 160 kr tillkommer. Payson förbehåller sig rätten att i enskilt fall neka leverans och ompröva beställarens kreditvärdighet.

-Paypal

Med PayPal kan du betala med PayPal konto via en betalningslänk, som visas efter lagd order. Mer information om PayPal finns på www.paypal.se.

 

* Leveranstid

Ordrar hanteras av oss inom 1-3 arbetsdagar innan de överlämnas till Post Nord för leverans. Normal leveranstid därefter är 1-3 arbetsdagar.

Leveranstiden för internationella försändelser ligger på ca 3-14 dagar.

* Leveranssätt

Vi använder oss av Post Nord brev- och pakettjänster.
Vi tar inte ekonomiskt ansvar för eventuella förseningar, orsakade av fraktbolaget.

* Frakt

Vi tillämpar enhetspris för frakt och hantering 29 SEK, tillkommer varje enskild order. Fraktfritt vid varuvärde överstigande 350kr. Gäller leveranser inom Sverige.

Du som kund är ansvarig för att ange korrekta adressuppgifter i samband med din beställning. Skulle försändelsen behöva skickas om på nytt på grung av felaktiga adressuppgifter, förbehåller vi oss rätten att deditera den extra fraktkostnaden.

* Ångerrätt / Retur / Reklamation / Bytesrätt /Komplettering

-ÅNGERRÄTT: Du har enligt distansavtalslagen rätt att returnera beställda obrukade och felfria varor i obruten förpackning och ursprungligt antal utan att ange någon anledning, dock senast fjorton (14) dagar från det att varan mottagits. Innan dess måste ett meddelande om retur lämnas snarast möjligt via mail till info@smyckestillbehor.se, endast då kan returen godkännas. Vi följer Konsumentverkets rekommendationer se: Konsumentverket.se 

-REKLAMATION: Om du skulle få en vara som är defekt eller en felaktig leverans, ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Du måste dock meddela oss om detta senast tre dagar efter att du har mottagit dina varor. 

-RETUR: För att returnera en felfri vara ska denna vara oanvänd och i det skick som den var när du mottog den (originalförpackning). Retur gäller ej vid specialbeställda varor eller kapade metervaror. Vid retur återbetalas inte frakt.

-BYTE: Byte hanteras som ångerköp, du får rabattkod/återbetalning/kreditering av faktura för summan av returnerade varor och kan därmed återigen beställa önskade varor i butiken.

Skicka returen tillsammans med angivet order id, orderbekräftelse eller en kopia av den! Ange gärna returorsak.

Returadress hittar du längre ned på sidan.

KOMPLETTERING AV LAGD ORDER: Alla kan glömma, det är mänskligt, så kommer du på i efterhand att du glömt någon artikel i din redan lagda order? Lungn kontakta oss så ordnar vi det=) 

Observera 

-Avgift för returfrakt står köparen för.

-Retur utan angivet order id behandlas ej.

-Specialbeställda eller reserverade varor omfattas ej av ångerrätten.

-Om summan för returnerade varor skall  återbetalas till en bank utanför Sverige, tar vi ut en hanteringsavgift på 50 SEK.

* Skador på paket

Upptäcker du skada på paket skall du omedelbart anmäla detta till utlämningsstället och göra en skadeanmälan. Upptäcker du inte skadan förrän du öppnat paketet, och skadan är av den art att den kan hänföras till postens hantering, skall du kontakta dem och göra en skadeanmälan.

* Outlösta paket

Skulle du ej lösa ut ditt paket, debiterar vi dig för hanterings- och fraktkostnader med 150kr. Outlösta paket omfattas inte av ångerrätten.

* Övrigt 

Vi reserverar oss mot eventuella skrivfel angående priser och produktinformation på samtliga produkter i vårt sortiment. Uppskattat antal varor i förpackningar som säljs per vikt kan variera och bör endast ses som referens. Alla varor som går att lägga i varukorgen finns i lager, vi reserverar oss dock för tekniska eller mänskliga fel gällande lagersaldo. 

* Priser

Moms ingår i priserna med f.n. 25 % när du handlar inom Sverige och övriga länder inom EU. Företag utanför Sverige, men inom EU, som vill få momsen exkluderad, kontaktar oss i förväg med ett gilltigt VAT-nummer. Observara att minimiorder då är 2000 kr. Moms ingår ej i priserna om du handlar från ett land utanför EU. Observera att tull och moms kan tillkomma vid import till ditt land. Du som köpare är ansvarig för att betala dessa kostnader. För mer information ska du kontakta tullverket i ditt land. Vår prissättning styrs av metallpriser och valutakurser och kan därför variera något vid olika ordertillfällen.

* Varubilder

Observera att färgerna du ser på våra varubilder är anpassade så att de så nära som möjligt återger varans verkliga färger men det är alltid svårt att exakt återge färg på ett foto. Färgens nyans kan också skilja sig mellan olika webbläsare och datorer. Bilderna bör dock endast ses som referens. Vissa varor kan se större eller mindre ut på bild än vad de är i verkligheten, vi ber dig därför alltid noga läsa måttangivelserna i produktbeskrivningen.

Alla bilder på denna webplats tillhör Smyckestillbehor.se och får ej kopieras eller spridas vidare utan vår kännedom och tillåtelse.

* Rabatter - Avtalskund

Planerar du större köp eller är storförbrukare? Då kan du ansöka om att bli avtalskund hos oss. 

Att vara avtalskund innebär att du handlar med 5% rabatt. Minsta ordervärde för dig som avtalskund är 500kr per köptillfälle. Du får en egen inloggning till butiken och ser alla priser inkl. rabatt. Planerar du ett ännu större köp än 500 kr kan du få upp emot 10% rabatt. Kontakta oss i så fall så hjälper vi dig.

Ansökningsformulär - avtalskund

* Dina personuppgifter 

Som kund hos oss godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter för att fullfölja beställningar och ge service genom information om nyheter, erbjudanden och rabatter via nyhetsbrev och uppföljningsmejl. Vi värnar om din integritet och den personuppgiftsbehandling som sker är i enlighet med GDPR (General Data Protection Regulation). Mer information om hur vi behandlar dina personuppgifter hittar du här.

* Frågor

Har du frågor eller funderingar, tveka inte att höra av dig till oss!

 

Smyckestillbehör i Pajala AB

Organisationsnummer: 556960-4985

Företaget innehar F-skattesedel

Returadress:

Smyckestillbehör AB

Tannavägen 41

98431 Pajala

Telefontider:

Måndag till fredag, 9:00 - 14:00.

Tele: 070-6700787

 info@smyckestillbehor.se